söndag 13 december 2009

Julpyssel

Jag har lackat några julklappar ikväll med guldlack och en gammal stämpel som jag har ärvt. Min man och jag har varit och ätit julbord idag någonstans i västra götaland som vi blev bjudna på. Fantastiskt att ha sådana vänner och ett riktigt Luciatåg fick vi också se.
Räcker det här som julpynt? Lite mossa i en grön växt.

Här är det lite mer juligt. En gammal adventsljusstaken från mitt barndomshem som det var länge sen jag använde. Men i år fick den komma fram.



Mossa är så vackert.



Den här fina kransen som hänger på vår guldspegel har min svägerska gjort.
Ha en bra Luciakväll!
Kram Birgit



3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till med det nya jobbet! Vi får väl byta lite tankar på bloggen och dyl efter nyår. Här har det inte hunnit bli så juligt än, men just nu kokar mannen knäck. Måste väl snart krypa ner mellan lakanen så man orkar med lussefirandet imorgon.
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  2. SÅ trevligt med julbord och lussetåg..) här blir det att undvika folksamlingar...jag som älskar att vara i farten..inget att rekommendera hosta till brutna revben, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  3. Hej Birgit! Vad mysigt med stämpeln, den passar så bra ihop med pappret. Vi hörde talas om julbordet, men inte var ni väl i Västra Götaland och åt julbord? Var det inte djupaste (bredvid högsta) Småland ?
    Vid en annan topp i Småland går det rykten om fru Birgits fantastiska entrè...men inte behövde du kyssa marken, det räcker väl med en kram :)!!! God Jul önskar Karin & Oscar

    SvaraRadera