måndag 13 september 2010

Det här är väl livskvalité !!!

Kommer fler bilder men jag har dom i en annan telefon. Idag har jag varit hos min kusin och köpt ett helt lamm det slaktades i går och här är dom underbara biffarna. Vi styckade hela lammet. Jag fick filé, grytbitar till dill kött , lammkotletter, revben lammfärs och två baklår som ska rökas.
Biffarna som jag gjorde direkt i kväll hade jag garam masala timjan och soltorkade tomater i. Såååå gott och såååå ekologiskt.
Snart är det julmarknad hos kusinen och jag ska baka mina traditionellla saffrans och äppel kakor. Återkommer om detta MEEEEN BOKA redan nu- 13, 14, 20, 0ch 21 november!!!!
I Lomsjö 8 km väster om Jönköping mot Göteborg.
Till sist det bästa av allt. Imorgon tar jag flyget till Stockholm för att få se mitt lilla barnbarn för första gången . Ska bli så roligt. Då tar jag med mej både lammkotletter och mina goda biffar.
Ktam
Birgit

2 kommentarer:

  1. Åh, du kan väl inte sova inatt inför ditt första mötet med ditt lilla barnbarn, så ljuvligt.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Lammkött som är bara så gott i alla varianter.
    Lilla barnbarnet förstår jag att du längtar efter att få träffa.

    Kram Maidi

    SvaraRadera