lördag 23 november 2013

Julmarknad

 
Den här helgen är det julmarknad i huset från 1800-talet där min pappa bodde som barn. Nu äger min kusin huset, även hennes pappa är född där.
Den här bilden gillar jag för att den är så gammaldags.
 
Kusinen är en fena på att tillverka vättar. Det har blivit ett stort antal genom åren. Nu är det åttonde året som vi har julmarknad. Förmodligen är det sista året. Marknaden har svällt mer och mer.
 
Alla äpple och saffrankakor som jag har bakat tog slut idag och vi har öppet även i morgon så nu bakar jag för fullt.
 
Kyrkbänkar är aldrig fel och inte fårskinn heller.
 
Kransarna i tovad ull gillar dom som bor i lägenhet.
 Söta Josephine mitt kusinbarn har pysslat.
 Kransarna går som smör i solsken.
 
 
En dag kvar av julmarknaden.
 
Det gillar jag!
 
Birgit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar