fredag 27 januari 2012

Två nya stolar

 Två nya loppisstolar hittade jag förra helgen.
 Stolarna var lite gulvita och nu har jag målat om dom i antikvitt.
Det gick mycket lättare när jag målat först och sedan använde en roller för att få det jämnare.
Och nu till stolstyget. Hur gick detta till......Jag hittade en duk på loppisen för 20 kr trodde jag. När jag kom till kassan sa damen bakom disken att det var halva priset och då kostade duken 8 kr sa hon. Det blir alltså 4 kr /stol för klädseln. Stolarna betalade jag 295kr/st.

En bra helg
önskar
Birgit

7 kommentarer:

  1. Åh, vilka snygga stolar!!! Förstår att du är nöjd med de fynden:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart snygga loppis fynd! då känns livet bra!

    Ha en fin dag!
    kram wivi

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt fina loppisfynd!! Och så klurig du är som använde duken till att klä om stolarna med, här kan man snacka om återvinning på högsta nivå! Jag skulle inte ha något emot att hitta så vackra stolar på loppis. Grattis!

    Ha en fin onsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Ibland ska man ha tur och desto roligare när det är på det hållet att det blir billigare än man tänkt sig :o) Superfina stolar helt i min smak ;o)

    Ha en skön helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Ja det blev verkligen billiga och snygga stolar! Ja där ser man vad man kan fixa och dona med de gamla tingen.
    Ha en fin kväll och tack för titten hos mig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jätte snygga stolar! Härligt med lite loppisfynd, gäller att ha den rätta blicken för sakerna. Hoppas att allt är väl med dig!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd du gjort och sen fräschat till så fint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera