söndag 7 mars 2010

VÅRKÄNSLOR med SMULTRON !!!!

Alla sa till mej att det inte går att frysa smultron för att dom blir beska. Så är inte fallet kan jag intyga. Gjorde afternoon tea idag. Tog upp smultron från frysen och hällde på lite socker. Underbar smak.....
Kom dock på att jag hade kokat kaffe av gammal vana istället för te. Men det smakade ljuvligt ändå.
Åhhh vad fina dom är.....

Idag var det en rödhake på vår balkong, Hade tänkt att lägga in fler bilder på smultronen men rödhaksbilderna får företräde.







Kram
Birgit




4 kommentarer:

  1. Ser ut som snön är på väg bort hos dej. Här har solen lyst med sin frånvaro idag. Vad gott det ser ut med smultron.
    Kramisar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du kikade in till mig, då hittade jag ju dig, för här har jag aldrig varit förut!
    Nej inte har jag åkt något Vasalopp, herrigu jag skulle dö efter någon kilometer. Tror att kommentaren innan din syftade på att åka Vasaloppet bekvämt bakåtlutad i soffhörnet;-)
    Visst är småfåglarna söta, idag har jag haft talgoxe, blåmes, gulsparv och svartmes framme hos mig.
    Och det går visst att frysa smultron. När mina barn var små plockade vi massor av smultron. En del frös vi in, för vi har haft som tradition att äta smultrontårta på julafton.
    Nu ska jag ta och kika runt lite mer hos dig.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hej Birgit!
    Mmm vad gott med smultron, det riktigt vattnades i munnen på mig när jag såg dina bilder:)

    Vilken söt liten rödhake!

    Ha en trevlig vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Smultron mitt i vintern, underbart, visst är den vacker...rödhaken, du undrade om jag jagar själv..:0) jag är den värsta loppjägaren som fis, det kan jag intyga, kram

    SvaraRadera