måndag 28 september 2009

Tar det aldrig slut tänker ni! Nej håll ut lite till. Jag får blanda med lite aktuellt också. Men det blir bara Italienbilder. Den här fina hortensian finns i Nadjas och Toninos trädgård som vi besökte. Har lärt mig i helgen att där jag bor kan det vara lite si och så att odla hortensia.
Igår var jag i affären Lantligt utanför Jönköping. Denna duktiga kvinna som driver affären är verkligen estet. Hon hade gjort en vacker krans av just hortensia i lite blå-rosa toner. Ganska tunn och mycket vacker.

Ett praktexemplar av rosmarin.
Under det här kiwiträdet fick vi en drink innan vi gick på restaurang. Frukterna är mogna om en månad och då plockas de in och kan förvaras ganska länge.







Någonstans tog jag den här bilden.
Sköt om Er och ha en bra kväll!




4 kommentarer:

  1. Hej Birgit!
    Italienbilder kan man inte tröttna på:)

    Hortensia är en sån vacker blomma, en av mina favoriter!

    Ha en riktigt bra dag!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hortensiorna hänger här nu på tork...har fått av grannen några ljuvliga vita..önskar en skön helg med de dina, kram VIOLA

    SvaraRadera
  3. Du visar så fina bilder från Italien!
    Hoppas att du hade det trevligt igår kväll! Jag är helnöjd med kvällen, kul att träffa och prata med lite folk. Ha nu en skön helg!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder.

    Jag hade en underbar vit Hortensia ute i sommar som jag tagit in - hoppas den tar sig igen.

    Kram Maud

    SvaraRadera